Dcj8

Dcj8

22. 6. 2020

Přiblížil se konec školního roku, ve škole budeme tento týden pouze opakovat. Pokud máte nějaké dotazy k učivu, prosím napište, ráda vám pomohu.

Děkuji všem žákům za spolupráci při distanční výuce. Chválím ty z vás, kteří poctivě plnili zadané úkoly a poskytovali zpětnou vazbu.

Přeji všem krásné letní prázdniny a mnoho úspěchů při dalším studiu. Mějte se krásně a opatrujte se, zdraví vás Mgr. Iveta Bláhová. 


Úkoly od 15. 6. 2020:

Dokončujeme 3. lekci - téma "Im Supermarkt", "In Geschäft", str. 33 budeme tvořit obdobné rozhovory.

Nově - číslovky 1 až 1000000 str. 34 budeme procvičovat ve škole - zapiš si do ŠS rámeček nahoře ve cv.15, PS 32/14,15,16.

Dále si můžete procvičovat číslovky v těchto IPL:

https://www.liveworksheets.com/td26491dl 

https://www.liveworksheets.com/ji29625qq  (cv.1 - doplň pouze číslovku, cv. 2 slovně)

https://www.liveworksheets.com/uh300066xh 

Cvičení vyřeš a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Check my answers" a podívej se, jak jsi byl úspěšný. 


Úkoly od 8. 6. 2020:

S většinou z vás se uvidíme ve škole, budeme se věnovat 3. lekci - Mein Tag.

  • Projdeme si jednotlivé části dne - str. 29/4 (am Morgen, am Vormittag,zu Mittag, am Nachmittag, zu Abend, am Abend, in der Nacht)
  • Wir kaufen ein (nakupujeme), Lebensmittel (potraviny) - str. 32/11. Vypiš si do ŠS všechny názvy potravin i se členem. V PS si vypracuj 31/13 a ÚKOL: tuto stranu (31) zašli ke kontrole na můj email (zašle ten, kdo nechodí do školy).

Názvy potravin si procvičuj v IPL:

https://www.liveworksheets.com/kc126314xg 

Cvičení vyřeš (doplň správně) a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Check my answers" a podívej se, jak jsi byl úspěšný. 


Úkoly od 1. 6. 2020:

Zopakuj si časování slovesa "müssen" PS 29/5

Mein Tag - str. 27, zapiš si do ŠS: aufstehen (vstávat) / zur Schule gehen (jít do školy) / frühstücken (snídat) / zum Training gehen (jít na trénink) / zu Mittag essen (obědvat) / zu Hause helfen (pomáhat doma) / Hausaufgaben machen (dělat domácí úkoly) / zu Abend essen (večeřet) / fernsehen (dívat se na TV) / ins Bett gehen (jít spát)

Zkus si odpovědět na otázky v PS 29/7 a v odpovědích budeš mít napsaný svůj denní program.

Ve cv. PS 29/6 se pokus vytvořit otázky na odpovědi, opět k dennímu programu.

Způsobová slovesa si můžeš procvičit v tomto IPL (jen v zadání) cv.1 - vyčasuj, cv.2,3 - správně doplň, cv. 4 vytvoř větu:

https://www.liveworksheets.com/si66468jf

Cvičení vyřeš a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Check my answers" a podívej se, jak jsi byl úspěšný. 


Úkoly od 25. 5. 2020:

ÚKOL: Tento týden si zkuste doplnit test v PS str. 25,26 - opět Vám ho opravím a zašlu správné řešení. Test bude hodnocen (vybraná cvičení).

Začneme 3.lekci "Mein Tag". Do ŠS si zapiš časování slovesa "müssen" (muset), jedná se o další způsobové sloveso, časování: ich muss, du musst, er muss, wir müssen, ihr müst, sie müssen. Opět platí, že 1.os.j.č. = 3. os. j.č. Platí větný rámec př. Ich muss oft lernen. (druhé sloveso ve tvaru infinitivu na konci věty). 


Úkoly od 18. 5. 2020:

Tento týden si zopakujeme zájmena + 4.pád (uč. str. 25). Do ŠS si zapiš:

Osobní zájmena - 1. pád ich - 4. pád mich, du - dich, er - ihn, sie- sie, es - es, wir - uns, ihr - euch, sie - sie.

Přivlastňovací zájmena - skloňují se jako člen neurčitý - ich- mein, du - dein, er - sein, sie - ihr, es - sein, wir - unser, ihr - euer, sie - ihr.

Př. ve 4.pádě: für meinen Hund - pro mého psa, für unsere Ohma - pro naši babičku

ÚKOL: v PS 23/11,12,13 si procvič zájmena, zkus si doplnit a zašli ke kontrole na můj email.


Úkoly od 11. 5. 2020:

Zeměpisné názvy + předložky, str. 21 - do ŠS si opiš tabulku s gramatikou a pod tabulku si zkus doplnit cv. 21/3. Dále si zapiš do ŠS - názvy zemí: Wohin ? (Kam ?) - nach Deutschland (rod muž., stř), in die Schweiz (rod žen.)

ÚKOL: PS 21/6,7, PS 22/9,10 - vypracované zašli na můj email ke kontrole. Tato cvičení jsou na procvičování předložek. 


Úkoly od 4. 5. 2020:

Začneme 2. lekci - Wie komme ich ..... ? Zápis do ŠS - předložka "in" (v, do + 4.pád). Když se můžeme ve větě zeptat Wohin? (Kam?), následuje 4. pád. Př.: do kina - in das Kino, do školy - in die Schule, do klubu - in den Klub.

1. pád: der die das - 4. pád: den die das (ve 4. pádě se mění pouze rod mužský). Pozor: zum Training - na trénink, nach Hause - domů, zur Arbeit, zur Schule.

V PS vypracuj 20/2,3

ÚKOL: do ŠS 21/2 a 23/7. Tato cvičení zašli na můj email ke kontrole. 


Úkoly od 27. 4. 2020:

Tento týden si opakuj slovíčka z 1. lekce, kterou máme dokončenou. 

ÚKOL: zašli ke kontrole test z 1. lekce v PS str. 17,18. 


Úkoly od 20. 4. 2020:

Zopakuj si časování sloves z 1. lekce (4 nová slovesa, která jsme si zapsali). Doplň si v PS 14/15,16 - časování sloves pro zopakování.

ÚKOL: PS str. 15 zašli celou stranu ke kontrole. 


Úkoly od 14. 4. 2020:

Tento týden budeme mít dvě nová slovesa - zapiš si do ŠS - časování "Ski laufen" (běhat na lyžích) a "lesen" (číst). Opiš si časování v liště na str. 17. Opět se jedná o nepravidelná slovesa, ve 2 a 3 os.j.č. - změna kmenové samohlásky. Přečti si v učebnici cv. 10 a ÚKOL: pokus se doplnit 17/10b do ŠS. Dále vypracuj 17/11 - př.: Ina und Uwe spielen Fußball. atd. Zašli mi ke kontrole.

Zopakuj si slovesa z minulého týdne a vypracuj cv. v PS 13/11,12,13. - nemusíš zasílat, zkontrolujeme ve škole. 


Úkoly od 6. 4. 2020:

Přečti si článek str. 15/6 Mein Traumzimmer a všimni si, že podobně jako člen se po předložkách se 3. a 4. pádem mění přivlastňovací zájmena a "kein". Př.: Auf einem (keinem, meinem, unserem) Tisch.

Toto si zapiš do ŠS a vypracuj si PS 13/10.

Do ŠS zapiš časování sloves "Rad fahren" (jezdit na kole) a "fernsehen" (dívat se na televizi) - na str. 16 vlevo na liště. Opiš si časování do ŠS a vypracuj cv. 7/b.

Opiš si do ŠS: Frohe Ostern ! (Veselé Velikonoce) - das Oster-ei (kraslice) / der Oster-hase (zajíc) / das Oster-lämmchen (beránek) / die Oster-rute (pomlázka). 


Úkoly od 30. 3. 2020:

Snaha a aktivita při plnění úkolů v době uzavření školy budou zohledněny při hodnocení na konci školního roku. 

Předložky se 3. a 4. p. - str. 13 - tyto předložky se někdy pojí se 3. a někdy se 4. pádem. Podle toho, jak se na ně ptáme. Když se ptáme "Wo ? (kde ?)" - 3.pád (Das Buch liegt auf dem Tisch.). Když se ptáme "Wohin ? (kam?)" - 4. pád (Ich lege das Buch auf den Tisch.). Předložky: auf (na), an (na, u, při), in (v, do), vor (před), hinter (za), über (nad), unter (pod), neben (vedle), zwischen (mezi). Toto si zapiš do ŠS.

Pod toto si zapiš spojení z učebnice 13/3 pod žlutými předložkami např. Maria ist vor der Schule (před školou).

PS 10/2, 11/3, 11/5.

Pokus se přeložit do ŠS: před domem / v tašce / za školou / před tabulí / za postelí / vedle dveří.

ÚKOL: Své zápisy v ŠS vyfoť a pošli ke kontrole na můj email. 


Úkoly od 23. 3. 2020:

- 1. lekce - Bei uns - str. 11

- Přečti si článek na str. 12, vyber si jeden odstavec a přelož do ŠS. Odpověz na úkol C) RxF do ŠS - pokud "falsch" napiš správnou odpověd. V textu si povšimni přivlastňovacích zájmen, pro zopakování si zapiš do ŠS:

- Přivlastňovací zájmena: ich - mein / du - dein / er - sein / sie - ihr / es - sein / wir - unser / ihr - euer / sie - ihr / Sie - Ihr

- Povinný úkol: 12/1d) Mein Zuhause - napiš vyprávění o tvém domově, přidej obrázek, zpracuj formou projektu. Až budeš mít hotové a budeš moci, zašli (popř. vyfoť a zašli) na můj email, abych mohla zkontrolovat a průběžně ohodnotit tvoji práci. Děkuji.

- Ve volných chvílích si opakuj slovíčka PS str.19

Úkoly od 16. 3. 2020: 

- Str.9 -Reiseecke- přečíst si článek ,přeložit si + str. 10 kvíz- znát (řešení- 1b, 2b, 3c, 4b, 5c, 6c, 7a, 8b, 9a)

- Do ŠS - DACH- Länder / Deutschland - Berlin / Österreich - Wien / die Schweiz - Bern

- K tomu PS 7/6

- Dodělat si v PS 7/7, 7/9, 8/10, 11

- Dopsat si slovíčka z 1. lekce PS str.19 do slovníčků, po nástupu do školy kontrola sešitů. Ve volných chvílích si slovíčka průběžně opakuj.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky