Německý jazyk - 6. třída
Německý jazyk - 6. třída
22. 6. 2020
Přiblížil se konec školního roku, ve škole budeme tento týden pouze opakovat. Pokud máte nějaké dotazy k učivu, prosím napište, ráda vám pomohu.
Děkuji všem žákům za spolupráci při distanční výuce. Chválím ty z vás, kteří poctivě plnili zadané úkoly a poskytovali zpětnou vazbu.
Přeji všem krásné letní prázdniny a mnoho úspěchů při dalším studiu. Mějte se krásně a opatrujte se, zdraví vás Mgr. Iveta Bláhová.
Úkoly od 15. 6. 2020:
Dokončili jsme 6. lekci a tudíž máme probráno vše, co jsme měli v letošním školním roce zvládnout. Budeme nadále procvičovat: préteritum sloves a pohádky ze 6. lekce.
Pohádka "Hans im Glück" - uč. 65/Kap. 3, cv. 67/3.2 doplň tabulku - přiřaď správně obrázek k odstavci z pohádky. K této pohádce PS 68/6.
PS 72 Projekt "Ein Fantasiemärchen" - doplň si pouze do PS či vypracuj jako projekt a zašli ke kontrole na můj email.
Pohádky (Märchen) si procvič v tomto IPL:
https://www.liveworksheets.com/ta599200zs
Nezapomínej na slovní zásobu ze 6. lekce str. 69, 70 - dopiš si slovíčka do slovníčku.
Úkoly od 8. 6. 2020:
Tento týden procvičujeme préteritum sloves PS 68/7,8,9,10. Se žáky ve škole vše vysvětlíme a projdeme, dále budeme pracovat s pohádkou - textem v IPL
Schneewittchen - O Sněhurce: https://www.liveworksheets.com/kl481464ll
Odpověz na otázky: Wie heißt die Prinzessin ? / Warum ist die Prinzessin tot ? / Wer rettet die Prinzessin und wie ? Odpovědi napiš do ŠS.
Úkoly od 1. 6. 2020:
Názvy pohádek jsme si zapsali minulý týden, pokus se vypracovat v PS 66/1,2 - pohádky.
Nové: préteritum sloves učebnice str. 68 - zapiš si do ŠS poznámky, měli bychom znát již préteritum pravidelných sloves, nepravidelných sloves, způsobových sloves a sloves pomocných. Příští týden po příchodu do školy s vámi vše projdu.
PS 66/3,4 - na procvičení préterita slabých (pravidelných) sloves (cv.3 - doplníš infinitiv slovesa, cv. 4 - doplníš préteritum slovesa v 1.os.j.č.) ÚKOL: tato cvičení zašli ke kontrole na můj email.
Úkoly od 25. 5. 2020:
Tento týden si vytvoř projekt "Essen und Trinken" (PS str. 65), zde máš věty, které použiješ v projektu. Vytvoř na formát A4 - lépe A3. Můžeš si doplnit např. : Mein Lieblingsessen, meine Speisekarte - toto je ÚKOL, který vyfoť a zašli na můj email ke kontrole, bude hodnocen.
Zopakuj si gramatiku - stupňování přídavných jmen a příslovcí PS 61/17
Nová lekce č. 6 - téma "Märchenwelt" (pohádkový svět), zapiš si do ŠS: Märchen (pohádky): Aschenputtel (Popelka), Schneewittchen (O Sněhurce), Hänsel und Gretel (Jeníček a Mařenka z pohádky O perníkové chaloupce), Der gestiefelte Kater (Kocour v botách), Rotkäppchen (Červená Karkulka), Essel streck dich! (Oslíku otřes se z pohádky Obušku z pytle ven), Sieben Geißlein (O kůzlátkách), Die sieben Raben (Sedm havranů), Die Bremer Stadtmusikanten (Brémští muzikanti)
Úkoly od 18. 5. 2020:
Poslední látka, která nám zůstala v 5. lekci jsou způsobová slovesa, se kterými jsme se v průběhu roku setkávali. Do ŠS si zapiš přehled sloves ze str. 59 dole - nové je pro nás sloveso "sollen" (mít povinnost) př. Ich soll meine Zähne putzen. (Mám si čistit zuby.) / Was soll ich machen ? (Co mám dělat ?)
Slovní zásobu si můžete procvičovat v PS 62/18,19,20 - nemusíte zasílat.
ÚKOL: Prosím zašlete všechny předchozí úkoly určené ke kontrole, kdo tak ještě neučinil.
Úkoly od 11. 5. 2020:
Kap. 5 - str. 57 - Im Restaurant - přečti si článek a hlavně jídelní lístek pod ním. Vytvoř si do ŠS svůj jídelní lístek: Meine Speisekarte (Můj jídelní lístek) a doplň pokrmy: Kalte Speisen (studená jídla), Vorspeisen (předkmy), Suppen (polévky), Hauptgerichte (hlavní jídla), Salate (saláty), Getränke (nápoje), Nachtische (dezerty).
Každá země má svůj typický pokrm, na str. 58 si přečti názvy států a pokrmů a dle toho doplň ÚKOL: v PS 61/16 a) b) a vypracované zašli na můj email ke kontrole.
Úkoly od 4. 5. 2020:
Zopakuj si stupňování přídavných jmen a příslovcí z minulého týdne a vypracuj PS 59/11, 60/12,13.
Do ŠS si napiš srovnání: als (než) In Prag ist es wärmer als in Berlin (V Praze je tepleji než v Berlíně) / so ... wie (tak ... jako) In Prag ist es so kalt wie in Berlin (V Praze je tak chladno jako v Berlíně) / am- (e)sten (nej ... 3. st.) In Prag ist es am kältesten (V Praze je nejchladněji).
Na str. 56 si pročti tyto příklady pro srovnání.
Úkoly od 27. 4. 2020:
Stupňování přídavných jmen a příslovcí str. 59/G - projdi si přehledné vysvětlení a zapiš si ho do ŠS.
Procvičit si můžeš na str. 55/kap. 4 - Wir vergleichen (srovnáváme). Př.: Der Mann ist jung. (Muž je mladý). x Ich bin jünger. (Já jsem mladší). x Das Kind ist am jüngsten. (Dítě je nejmladší).
ÚKOL: Vypracuj si PS 58/9, kde si procvičíš stupňování a zašli toto cvičení na můj email ke kontrole.
Úkoly od 20. 4. 2020:
Tento týden - kap. 3 str. 52 - do ŠS der Einkauf (nákup) - vypiš si z učebnice názvy obchodů: Obst - Gemüse (ovoce - zelenina), Spielwaren (hračky), Konditorei (cukrárna), atd. Einkaufszettel - nákupní lístek
Podívej se na str. 53 - zde máš ukázku nákupního lístku. Zkus si odpovědět na otázky 53/3.4.
PS 57/6,7 - doplň.
Úkoly od 14. 4. 2020:
Budeme pokračovat v 5.lekci - kap. 2, strana 51. Do ŠS - Milchprodukte (mléčné výrobky), Gemüse, Obst, Getränke (nápoje), Fleisch (maso), Backwaren (pečivo). Ke každému tomuto nadřazenému slovu si připiš tři až pět příkladů. Např.: Milchprodukte - Sahne, Milch, Jogurt, Quark, Butter, Käse.
V PS doplň cv. 57/5
ÚKOL: doplň cv. 56/4 - i se členem zašli ke kontrole na můj email.
Na str. 60 zapiš si do slovníčku slovíčka a průběžně se je začni učit (první sloupec).
Úkoly od 6. 4. 2020:
Začneme 5. lekci - "Essen". Zapiš si do ŠS: Essen (jídlo) / Frühstück (snídaně) / Pausenbrot (svačina) / Mittagessen (oběd) / Abendessen (večeře). A dle obrázků na str. 50 si zapiš všechna slova k tématu - i se členem. Př.: die Milch - mléko / der Tee - čaj / ...
Do slovníčku si zapiš slovíčka z páté lekce na str. 60. Postupně se je snaž naučit.
PS str. 55 / kap. 1 - doplň, cv. 1 stačí jen druhá část (ich), cv. 2 - co jsi včera jedl a pil - nakresli a popiš, cv. 3 - vylušti.
Opiš si do ŠS: Frohe Ostern ! (Veselé Velikonoce) - das Oster-ei (kraslice) / der Oster-hase (zajíc) / das Oster-lämmchen (beránek) / die Oster-rute (pomlázka).
Úkoly od 30. 3. 2020:
Snaha a aktivita při plnění úkolů v době uzavření školy budou zohledněny při hodnocení na konci školního roku.
Opakuj si průběžně slovíčka ze 4. lekce, str. 47 - přečti si Kap. 7 - Mein Traum vom Wohnen - pokus se porozumět. Na závěr lekce si doplň v PS na str. 54 Projekt "Wohnen" ÚKOL: vyfoť a zašli ke kontrole.
Do ŠS si zapiš: In der Stadt (ve městě) a za to vypiš ze str. 46/kap. 6 co vše je ve městě + věty: Wie komme ich zum Bahnhof ? (Jak se dostanu na nádraží ?) / Gehen Sie geradeaus und dann biegen Sie nach rechts ab. (Jděte rovně a potom zahněte vpravo).
Tímto máme ukončenou 4. lekci, pokud je ti něco nejasného, napiš mi na můj email. Děkuji.
Úkoly od 23. 3. 2020:
- Přečti si na str. 45/5.1. - "So wohne ich" a vypracuj cv. 46/5.2.
- PS 51/Kap. 5 - vypracuj a můžeš použít ve svém vyprávění - úkol: vyprávění o tom, jak bydlíš ty (str. 44,45), doplň obrázkem, název "So wohne ich" - forma referátu projektu. Tento úkol je povinný, až budeš mít vypracované a budeš moci, zašli (popř. vyfoť a zašli) na můj email, abych mohla průběžně zkontrolovat tvojí práci. Děkuji.
- Opakuj si průběžně slovíčka ze 4. lekce (PS 52/14,15) - na slovní zásobu
Úkoly od 16. 3. 2020:
Dopiš si do slovníčku slovíčka ze 4. lekce v učebnici na str. 49 a ve volných chvílích si průběžně opakuj dle učebnice nebo využij "sítě" se slovíčky. Slovníčky si vyberu po příchodu do školy.
Str- 44 - kapitola 4 přečti si článek Chritine möchte umziehen, pokus se porozumět a přeložit pro tebe neznámá slova. Potom si vypracuj cv.50/8 otázky k textu. Doplň si tabulku 50/9 - zamysli se a zapiš výhody a nevýhody bydlení na venkově a ve městě.
Do ŠS si zapiš: Práce s textem- Christine möchte umziehen
die Stadt x das Dorf
Na str. 45 si přečti cv.45/4.2 a pokus se vyplnit tabulku cv.4.3. Tuto tabulku si překresli vyplněnou do sešitu.