Německý jazyk - 9. třída

Německý jazyk - 9. třída

22. 6. 2020

Přiblížil se konec školního roku, ve škole budeme tento týden pouze opakovat. Pokud máte nějaké dotazy k učivu, prosím napište, ráda vám pomohu.

Děkuji všem žákům za spolupráci při distanční výuce. Chválím ty z vás, kteří poctivě plnili zadané úkoly a poskytovali zpětnou vazbu.

Přeji všem krásné letní prázdniny a mnoho úspěchů při dalším studiu. Mějte se krásně a opatrujte se, zdraví vás Mgr. Iveta Bláhová. 


Úkoly od 15. 6. 2020:

Učivo 9. ročníku jsme probrali, ale opakování je matka moudrosti :-).

Doděláme v 6. lekci - str. 82/Kap. 3 - doplň text 3.1 (vyber jednu ze 3 možností).

Máte již poměrně slušné znalosti NJ , můžeš si vyzkoušet v Kap. 5 -" Kontakte" jak se umíš v NJ představit a zamyslet se nad tím, proč se učíš cizí jazyk. Přečti si text "10 Gründe für Deutsch". Mělo by ti být motivací k dalšímu učení jazyka.

Na závěr téma: Ferien und Reisen - PS str. 80 - zkus si napsat krátké vyprávění dle schématu a zašli mi ke kontrole na můj email. 


Úkoly od 8. 6. 2020:

Tento týden opět řečová dovednost "Leseverstehen" str. 80 "Situationen und Anzeigen" - přečti si deset situací a pokus se správně přiřadit inzerát. Vedlejší věty si můžeš procvičovat zde:

Procvičování vedlejších vět:

· Vytvoř věty.

  • bleiben- Paul- zu Hause- weil- sein- krank-er
  • hoffen-ich- dass-kommen- bald-er
  • Helene - liegen- im Krankenhaus- weil- haben-Gelbsucht- sie
  • regnen- es- wenn- haben - schlechte Laune- ich
  • machen- wir- es- jetzt-nicht- weil- haben-keine- Zeit-wir

· Doplň do vět tyto spojky (als, dass, obwohl, weil, wenn)

  • Immer.......................sie nach Prag fuhr, überraschte sie ihn.
  • Ich muss hingehen, ...................ich keine Lust habe.
  • Ich glaube, .................sie glücklich sind.
  • Laura geht spazieren, .....................das Wetter sehr schön ist.
  • Er ist gekommen, .................er krank war.

ÚKOL: Cvičení vyřeš a zašli na můj email ke kontrole.


Úkoly od 1. 6. 2020:

Řečová dovednost "Leseverstehen" - přečti si text na str. 78,79 a vyplň si tabulku za textem, zda jsi porozuměl. Nenech se odradit tím, že některému slovu nerozumíš, čti dál a zaměř se na porozumění v souvislostech.

ÚKOL: PS 78/1 - doplň tázací zájmena, toto opakovací cvičení zašli ke kontrole na můj email, bude hodnoceno.


Úkoly od 25. 5. 2020:

ÚKOL: Doplň následující text a zašli ke kontrole !!! - test 5. lekce. Test bude hodnocen.

Test Eiheit 5

Doplň vhodné slovo ve správném tvaru:

Ich lese nur die Anzeigen, ..............................................ich Arbeit suche.

Ich lese fast alles über die Eishockeyspiele und sammle die .....................................

Ich informiere mich darüber, wo und wann ............................sind.

Ich schaffe am Abend nur ein ........................................der Zeitung zu lesen.

Jede Zeitung hat Seiten für Politik, .................................., Kultur, Sport und lokale Nachrichten.

Die Situation des Fußballklubs ist sehr ....................................

Geh einkaufen! Hier hast du Geld und den ..................... Darauf steht, was du alles kaufen sollst.

"Wilhelm Tell" ist ein ................................... von Friedrich Schiller.

Bei Schauspielen bezahlen die Studenten nur die ..................... des Preises.

Bringt..................................für Garderobe, Programm und eine Erfrischung in der Pause mit!

Nabídka slov:

vorbei      sein     Kleingeld     Preis     Kunst      es gibt        interessant

jede     ernst     weil     um      Sportveranstaltung      an

überhaupt     Artikel        manchmal      zu      langweilig     Zeitung

Schauspiel      Zettel      paarmal      über     gut           kommen

Darüber     das Meer     in     Viertel        Hälfte            Wirtschaft


Úkoly od 18. 5. 2020:

Dokončíme 5. lekci - zopakuj si slovosled ve větách oznamovacích a na str. 74/G postavení příslovce ve větě. Zapiš si do ŠS zápis a pod zápis přelož: 1) V 5. hodin jdu do kina. 2) Proč jsi zítra doma ? 3) V pondělí přijel autobus pozdě. 4) Šel jsi ve středu do školy ? 5) Jeďte touto ulicí rovně. 6) Jedl jsem rád ve školní jídelně.

ÚKOL: Pracuj si na své závěrečné práci ze str. 75 a tuto práci zašli na můj email ke kontrole - podklad k hodnocení !!!


Úkoly od 11. 5. 2020:

Opět pokračujeme v tématu "Kultur", tentokráte str. 72/ Kap. 6 - In der Galerie. Měli bychom umět popsat obrazy - vyber si jeden obraz A až D ze cv. 6.1 a popiš ho. Použij výrazy: in der Mitte (uprostřed), im Hintergrund (v pozadí), im Vordergrund (v popředí), a co nejvíce přídavných jmen: hell, dunkel, fröhlich, bund, traurig, einfarbig, atd. Další slovní zásobu najdeš v PS 72/26.

Cv. 72/6.3 odpověz na otázky.

ÚKOL: výše uvedené úkoly ze str. 72 zašli ke kontrole na můj email.

Přečti si dialog - In der Galerie an der Kasse, PS 72/27. 


Úkoly od 4. 5. 2020:

Tento týden téma "Theater" 69/Kap 4. Zapiš si do ŠS Theater: Oper, Tragödie, Komedie, Schauspiel (divadelní hra), Ballett, Musical. 

Vypracuj si k tématu PS 71/22

ÚKOL: PS 71/23 zpracuj písemně. Pokud na vše odpovíš, budeš mít souvislé vyprávění o tvém vztahu k divadlu, vypracované zašli ke kontrole na můj email. 


Úkoly od 27. 4. 2020:

Tento týden zůstaneme u novinových textů 68/3.6 Zeitungstexte. Přečti si novinové články a doplň správně tabulku do ŠS. Vypiš si do ŠS názvy německých novin (z textů a z lišty). Vyber si jeden novinový článek a přelož ho do ŠS. 


Úkoly od 20. 4. 2020:

Tento týden - Zeitungstexte - 1) Politik 2) Wirtschaft (hospodářství) 3) Kultur 4) Sport 5) Vermischtes - zapiš do ŠS

PS str. 68 - přečti si novinové články a ÚKOL: vyplň tabulku PS 68/17, jeden článek si vyber a přelož do ŠS, vše zašli ke kontrole. 


Úkoly od 14. 4. 2020:

Upozorňuji, že závěrečnou práci z 9. ročníku budeš odevzdávat po příchodu do školy. Téma musíš mít schválené viz zadání z minulého týdne.

Str. 66 - "Lesen" přečti si text 66/3.1 a zpracuj ÚKOLY: 3.2, 3.3 a 3.4 do ŠS. Nadpis "Lesen". Do ŠS odpověz na tyto otázky: Liest du gern ? / Warum liest du nicht ? / Was liest du ? / Ist Lesen noch modern ? / Warum sollten wir lesen ? Všechny úkoly v ŠS zašli očíslované ke kontrole na můj email.  


Úkoly od 6. 4. 2020:

Začneme 5. lekci - zapiš si do ŠS: "Kultur" - Was ist kultur ? - Kino, Theater, Ausstellungen (výstavy), Galerie, Kunst (umění), Musik.

Str. 60, 61 - vylušti křížovku dole a zapiš do ŠS.

PS 61/4,5,6

Opiš si do ŠS: Frohe Ostern ! (Veselé Velikonoce) - das Oster-ei (kraslice) / der Oster-hase (zajíc) / das Oster-lämmchen (beránek) / die Oster-rute (pomlázka).

Zadání závěrečné práce v 9. ročníku - str. 75. Využij času doma a začni si pracovat na své závěrečné práci. Nejdříve si vyber dvě témata a zašli ke schválení (pokud bude mít někdo stejné, dostaneš jiné). Tyto dvě témata zpracuješ formou projektu na A3 - obrázky, text, fotografie - užiješ veškeré své vědomosti v NJ (popř. jako brožuru). Tuto práci odevzdáš hotovou ihned po příchodu do školy. Ale již nyní se na mě můžeš obracet s dotazy. Doporučuji začít pracovat co nejdříve. 


Úkoly od 30. 3. 2020:

Snaha a aktivita při plnění úkolů v době uzavření školy budou zohledněny při hodnocení na konci školního roku. 

Zopakuj si slovní zásobu ze 4. lekce str. 59 a na procvičení slovní zásoby vypracuj: ÚKOL: PS str.56/28,29, 52/18,19 - vypracované vyfoť a zašli na můj email ke kontrole

Na závěr lekce máme opět téma: Telefonieren v kap. 6, do ŠS nadpis "Telefonieren" 56/6.3 řešení, spoj správně věty.

Do ŠS si vypracuj též cv. z PS 54/23 - napiš krátké vyprávění o tvém jazykovém kurzu v cizině, již jsme dělali v předchozích lekcích, tudíž opakování. 


Úkoly od 23. 3. 2020:

- Zopakuj si užití slovesa "werden" a pokus se přeložit v PS cv. 54/25

- Ke svému napsanému receptu (s použitím trpného rodu) přidej obrázek a zašli (popř. vyfoť a zašli) jako referát na můj email, abych mohla zkontrolovat a ohodnotit tvoji práci. Děkuji.

- Opakuj si stále slovní zásobu ze 4. lekce na str. 59.

- Do ŠS - nadpis "Souvětí a užití spojek (slovosled v souvětích)" - zapiš si přehled ze strany 58

- PS - 54/26 na vedlejší věty

- Zda zvládáš užití předložek si ověř - přelož do ŠS tyto věty: Chodí rád do školy, ale nyní je doma. / Paul je nemocný, přesto jde do práce. / Když jsem doma, musím si psát domácí úkoly. / Slavíme, protože mám narozeniny. / Ačkoliv jsem chytrý, musím se ještě učit. / Děti jsou doma, protože prší. 

Úkoly od 16. 3. 2020: 

Ve volných chvílích si průběžně opakuj slovíčka ze 4. lekce na str. 59, dopiš si je též do slovníčku- budou vybrány po návratu do školy. Při osvojování slovní zásoby použij "síť" se slovíčky ode mně. Nové učivo je na str. 57. -sloveso "werden "-shrnutí- jedná se vlastně již o shrnutí všeho, co bys již měl znát :)

Zapiš si do ŠS

Sloveso "werden" - časování

Ich werde, du wirst, er wird, wir werden, ihr werdet, sie werden

+ si opiš poznámky ze str 57 .

Nejvíce bychom se měli věnovat trpnému rodu. Ten se využije např.při psaní receptu. Na str.50 máš kapitolu 4 - přečti si článek4.1 - Tipps für Party -Rezepte. Pokus se napsat si vlastní jednoduchý recept nějakého pokrmu  - Wie wird .........gemacht?, doplň obrázkem , zpracuj na A4 a po návratu do školy nám každý svůj recept ukáže.

V pracovním sešitě procvičuj dané učivo v kapitole 4 - str.51/16,17, 18,19

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky