Německý jazyk - 7. třída

Německý jazyk - 7. třída

22. 6. 2020

Přiblížil se konec školního roku, ve škole budeme tento týden pouze opakovat. Pokud máte nějaké dotazy k učivu, prosím napište, ráda vám pomohu.

Děkuji všem žákům za spolupráci při distanční výuce. Chválím ty z vás, kteří poctivě plnili zadané úkoly a poskytovali zpětnou vazbu.

Přeji všem krásné letní prázdniny a mnoho úspěchů při dalším studiu. Mějte se krásně a opatrujte se, zdraví vás Mgr. Iveta Bláhová. 


Úkoly od 15. 6. 2020:

Stále opakujeme 3. lekci, téma "Unsere Umwelt" PS 40/22

Téma "Wetter" si procvič v tomto IPL:

https://www.liveworksheets.com/ly607305hj 

https://www.liveworksheets.com/le224827at 

Časování slovesa "werden" str. 43, procvičování slovesa werden PS 41/25,26

Procvičujeme vedlejší věty PS 40/23,24


Úkoly od 8. 6. 2020:

S vaší skupinou se uvidíme ve škole.

Unsere Umwelt str. 40/Kap.5 - projdeme si téma "Wettervorhersage" vše si projdeme a zopakujeme

Text 40/5.1.

Do ŠS zápis: 1. Wasserverschmutzung / 2. Pflanzen und Tiere /

3. Müll,Bodenverschmutzung / 4. Luftverschmutzung

Cv. 41/5.3, 5.4 - Wir denken ökologisch

Budeme pracovat s IPL - unsere Umwelt

https://www.liveworksheets.com/dc99316no 

Cvičení vyřeš (spoj správně) a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Check my answers" a podívej se, jak jsi byl úspěšný. 


Úkoly od 1. 6. 2020:

Učebnice str. 39/Kap. 4 - Das Wetter (Počasí) - Die Wettervorhersage (Předpověd počasí) - zapiš si do ŠS: das Gewitter (bouřka) / der Frost (mráz) / die Wolken (mraky) / der Nebel (mlha) / die Hagel (kroupy) / der Regenschauer (přeháňka) / sonnig (slunečno) / halb bedeckt (polojasno) / bewölkt (zataženo) / windig (větrno) / Es ist warm, kalt. (Je teplo, zima). / Es friert (Mrzne). / Es regnet (Prší). / Es ist heißt. (Je horko.)

Téma počasí si vyzkoušej v IPL:

https://www.liveworksheets.com/ly607305hj

Cvičení vyřeš (správně přiřaď) a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Check my answers" a podívej se, jak jsi byl úspěšný.

ÚKOL: v PS si doplň 38/15,16,17,19 - cvičení k počasí vypracuj a zašli na můj email ke kontrole


Úkoly od 25. 5. 2020:

Přečti si na str. 36 text "Die Perle Sibirien" a odpověz na otázky pod textem.

37/3.2 oprav správně věty, aby dávaly smysl. Nápovědu máš vpravo v zelených rámečcích.

ÚKOL: Toto cvičení napiš do ŠS a zašli na můj email ke kontrole

Spojky souřadící, které jsme v této lekci probírali si procvič pod tímto odkazem: https://www.liveworksheets.com/ec629162tz

Cvičení vyřeš a dole klikni na "FINISH". Poté klikni na "Email my answers to my teacher", dále vyplň: "Enter your full name" - doplň tvé jméno, "Level/group" - 7, "School subject" - NJ, "Enter your teacher´s email or key code" - sladivet@gmail.com a zmáčkni "Send".  


Úkoly od 18. 5. 2020:

Slovosled po souřadících spojkách - po těchto spojkách zůstává slovosled nezměněn. Dle str. 42 si zapiš do ŠS zápis.

Všimni si užití souřadících spojek ve cv. 35/kap 3 cv. 3.1 - přečti si první text a ÚKOL: odpověz na otázky na str. 36 nahoře a vypracuj v PS 37/10 k textu - doplň spojky. Zašli na můj email ke kontrole. 


Úkoly od 11. 5. 2020:

Tento týden nepůjdeme dále, budeme opakovat učivo z minulého týdne.

Zopakuj si vztažná zájmena a vypracuj si v PS 36/6,7 - ve cv. 6 vycházíš z textu z minulého týdne 34/2.1. Dále si vypracuj v PS 37/9 a PS 35/3. 

ÚKOL: všechna vypracovaná cvičení zašli ke kontrole na můj email. 


Úkoly od 4. 5. 2020:

Tento týden nová gramatika - str. 42/G - vztažná zájmena. Do ŠS si opiš z učebnice, jak se mění v jednotlivých pádech a k tomu připiš příklady. Př.: Das Kind das oft lacht ist glücklich. (Dítě, které se často směje, je štastné.) / Der Mann, mit dem ich spreche, ist ein Ausländer. (Muž, se kterým mluvím, je cizinec.). / Der Mann, den du siehst, ist mein Vater. (Muž, kterého vidíš, je můj otec.). Vztažná zájmena se shodují v rodu a čísle s podstatným jménem, ke kterému se vztahují. Pozor na slovosled ve vedlejších větách vztažných (sloveso na konci vedlejší věty).

Přečti si článek 34/Kap. 2 - modře máš vyznačena vztažná zájmena. ÚKOL: odpověz na otázky 35/2.3 a cv. 35/2.4 - odpověz do sešitu, tato cvičení zašli na můj email ke kontrole. 


Úkoly od 27. 4. 2020:

Zopakuj si slovíčka z 2. lekce, měl bys je již všechna umět. ÚKOL: vytvoř křížovku na tato slovíčka a zašli na můj email ke kontrole. (min. 10 slov)

Začínáme novou lekci - 3. lekci "Unsere Umwelt" (Naše životní prostředí). A) Geheimnisse der Natur (tajemství přírody) B) das Wetter (počasí),C) die Wettervorhersage (předpověď počasí) D) die Umweltverschmutzung (znečištění životního prostředí). - toto si zapiš do ŠS.  


Úkoly od 20. 4. 2020:

Dočti si na str. 27 článek OLYMPIJSKÉ HRY a odpověz na tyto otázky: 1) Wo gewann                V. Čáslavská 7 Goldmedaillen ? / 2) Wie hieß unser der größten Läufer des 20. Jahrhunderts ? / 3) Jaké je synonymum ke slovu "die Gelähmten" ? ÚKOL: Odpovědi na tyto otázky napiš v PS dole na str. 34. Zároveň si na této stránce vypracuj Minitest 34/1 a zašli tuto stranu s oběma úkoly ke kontrole. 


Úkoly od 14. 4. 2020:

Průběžně si opakuj slovíčka z druhé lekce, vzpomeň si na číslovky a na str. 28 máš tabulku, zapiš si do ŠS nadpis "Letopočty a některé další číselné výrazy" a opiš poznámky z učebnice.

Na str. 25-26 - kap. 6 - přečti si text "Olympijské hry" a vypracuj za ÚKOL: v PS 32/28, + vyber si z textu v učebnici dva odstavce a přelož je pomocí slovníku do ČJ. Zašli ke kontrole na můj email. 


Úkoly od 6. 4. 2020:

Zopakuj si skloňování zájmen na str. 30, tabulku č. 5 přepiš do ŠS.

Zájmena musíš znát pro užití u zvratných sloves. Opiš si tabulku č. 6 - zvratná slovesa - do ŠS. V ČJ je to jednoduché, v slovesném tvaru je vždy "se" nebo "si". V NJ musíš měnit zájmeno dle osoby. Př.: Těšíš se. - Du freust dich. / Těšíme se. - Wir freuen uns.

PS 32/25 - doplň tvary zájmen.

Opiš si do ŠS: Frohe Ostern ! (Veselé Velikonoce) - das Oster-ei (kraslice) / der Oster-hase (zajíc) / das Oster-lämmchen (beránek) / die Oster-rute (pomlázka). 


Úkoly od 30. 3. 2020:

Snaha a aktivita při plnění úkolů v době uzavření školy budou zohledněny při hodnocení na konci školního roku. 

Stále si opakuj slovíčka ze str. 31 a 32, na zopakování předložek se 4. pádem přelož do ŠS: 1) Bez Petra nepojedu. 2) Pro koho je ten dárek ? 3) Škola je za rohem. 4) Co máš proti mému kamarádovi ? 5) Jdu parkem.

V PS 31/24, 30/19 (doplň předložky se 4.p.). ÚKOL: vyfoť str. 31 a zašli ke kontrole.

Nové: str. 28 - do ŠS Genitiv (2. pád) - užití.

Ptáme se na něj zájmenem "wessen" (čí). Př. Wessen Haus ist das ? (Čí je to dům). Das Haus des Hundes, der Schnecke, des Pferdes, der Tiere.

Des Hundes (k podstatnému jménu se přidá v muž., stř. rodě koncovka - s, - (e)s . Tudíž jak se nám mění člen: 1. p. der - 2.p. - des - es / 1.p. die - 2.p. der / 1.p. das - 2.p. des - es / mn.č. 1.p. die - 2.p. - der


Úkoly od 23. 3. 2020:

- Opakuj si stále slovíčka 2 lekce str. 31, 32 v modrém rámečku všechna.

- na předložky se 4.p. - 23/4.2. vypracuj do ŠS, vyber k prvnímu sloupci v NJ správný překlad (7 spojení)

- práce s textem 23/4.1. - přečti si a doplň text dle lístečků vedle textu. Všimni si předložek se 4.p. v textu (modře označené).

- napiš věty na tato předložková spojení a přelož je do ŠS: durch die Umgebung, um 20 Uhr, gegen den 1. FC Kaiserslautern, durch die Stadt, um den Park (herum), ohne sie

- v pracovním sešitě si vypracuj 29/16 Was macht Florian in dieser Woche ? (př. Am Montag ....), 29/17 doplň dle textu

Tato cvičení jsou povinná, až budeš mít vypracované a budeš moci, vyfoť a zašli na můj email, abych mohla průběžně zkontrolovat tvojí práci. Děkuji. 

Úkoly od 16. 3. 2020: 

Ve volných chvílích si průběžně opakuj slovíčka z 2. lekce na str. 31 a dopiš si je do slovníčků. Po příchodu do školy budou vybrány. Zaměř se na část 1-3.

Zopakuj si časování způsobových sloves a doplň si v PS 31/22

Nové učivo : Předložky se 4.pádem- napiš si do ŠS zápis ze str.29, nauč se předložky. Po těchto předložkách je 4. pád, připomeň si, jak se mění členy a zapiš do ŠS.

1.p. der die das

      ein eine ein

4.p den die das

      einen eine ein

Doplň si v PS 31/24 na předložky

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky